S01E07

Vormgeving

Beluister op Spotify, Youtube, Apple, Deezer en Podimo

Het 👁 wil ook wat

In deze aflevering gaan we in gesprek over de vormgeving van offertes met Stefan Roorda, UX-designer en directeur van Beeldvoerders in Amersfoort. Het oog wil tenslotte ook wat, en lang niet al je lezers zijn dol op lezen.

We bespreken waarom vormgeving zo belangrijk is – en waarom toch zo weinig bedrijven het de aandacht geven die het verdient. Zijn jouw offertes nog Word-documenten met A4’s vol tekst? Dan laat je kansen liggen om te overtuigen en bedien je de lezer niet zoals die het nodig heeft. Ook op onbewust niveau kun je overtuigen als je de juiste afbeeldingen gebruikt.

We lopen de verschillende pagina’s van een offerte door en maken het superpraktisch:

• Wat zet je wel/niet op het voorblad?
• Wel/geen foto van degene die de offerte verstuurt erin zetten?
• Hoe ondersteun je de aanpak/oplossing met visuals?
• Hoe maak je de planning inzichtelijk zonder dat sales allerlei nieuwe vormgevings-skills moet bijleren?
• Hoe sluit je knallend af met de laatste pagina?

💡 tips

👉 Thijs vindt Streamline een walhalla voor illustraties en iconen waarmee je de offerte kunt pimpen.

🎞 Stefan tipt je om sfeerfotografie in je offerte te stoppen die beleving geeft aan je bedrijf. Geen stockfoto’s dus.

🙅🏻‍♀️ Saskia verwijst naar een download van een gratis voorbeeldofferte waarin je alle tips over vormgeving verwerkt ziet.

Happy hunting!

Super! Vanaf nu krijg je een mailtje als we een nieuwe aflevering hebben.
Oeps. Er ging iets mis tijdens het invullen. Probeer het nog eens.