S04E09

Branding en sales (ft. Roel Stavorinus)

Beluister op Spotify, Youtube, Apple, Deezer en Podimo

De huisstijlpolitie is je beste vriend

In deze aflevering krijg je meer begrip en compassie voor de jongens en meisjes van de huisstijlpolitie. We hebben het over branding en het belang ervan in je offerte, iets waar we al lange tijd in wilden duiken. Je merk gaat natuurlijk over veel meer dan het juiste logo en lettertype gebruiken.

Te gast is Roel Stavorinus, merkstrateeg, partner bij JohnVenn en strateeg bij Thonic, en auteur van een heus studieboek voor HBO-opleidingen.

Inspirerende inzichten in deze aflevering

  • Waarom offerteschrijvers het merk zijn en dit vaak zelf niet doorhebben.
  • Dat naast visuals vooral menselijk gedrag een merk maakt of breekt. Dus salesmensen: let op.
  • Dingen die nooit in een huisstijlhandboek staan maar die wél cruciaal zijn voor sales en offertes.
  • Pas je een offerte aan op het merk en de waarden van de klant? Of is het beter die van jouw bedrijf uit te dragen?
  • Dat het misschien revolutionair maar ook slim is om ook je leadkwalificatie op branding af te stemmen.

Saskia's Psycho Corner

Gaat over het woord 'moeten'. Want breintechnisch zijn er goede redenen waarom je dat woord niet moet gebruiken in je offerte.

Thijs' Ontzettende Tooltje

Granola, een app die jouw ongestructureerde krabbels combineert met een transcript van het overleg.

🎁 Tip: Als je lid wordt van de betaalde versie van Lenny's Newsletter op Substack, dan krijg je een jaar lang gratis Granola voor je hele bedrijf (en nog veel meer).

Super! Vanaf nu krijg je een mailtje als we een nieuwe aflevering hebben.
Oeps. Er ging iets mis tijdens het invullen. Probeer het nog eens.