S04E06

Prijspsychologie (ft. Nicol Tadema)

Beluister op Spotify, Youtube, Apple, Deezer en Podimo

Prijs. Kosten. Begroting. Investering. Honorarium.

Hoe jij het ook noemt in je offerte, de nieuwste aflevering van De Offertepodcast gaat over het allerbelangrijkste hoofdstuk: die waarin de harde Euro’s worden benoemd. Dat je zelf kunt berekenen wat een faire prijs is, geloven we meteen. Maar hoe schrijf je die psychologisch een beetje slim op?

Nicol Tadema is Conversioloog en gespecaliseerd in neuro-copywriting. In deze aflevering deelt ze bizar praktische tips die je meteen kan toepassen in jullie offertes. Dus, als goed voornemen voor 2025: meteen even luisteren zodat je al in januari meer offertes wint.  

Winactie

We mogen 1 boek ‘De 7 Magische Woorden’ van Nicol Tadema weggeven aan onze volgers. Wil je die winnen? Stuur een reply op deze mail en we nemen je mee in de grote vriendenvandeshowloterij.

Waardevolle inzichten

  1. Dat je offerte een ‘offerte’ noemen, hetzelfde is als de klant met een hamer op zijn duim slaan. Prijspijn!
  1. Dat de letter T werkt als de brandweer om de voordelen te benoemen.
  1. Welke woorden je absoluut niet en juist wel rondom de prijs wil opschrijven.
  1. Waarom de geboortedatum van de beoordelaar relevant is, en je nooit ronde getallen wil gebruiken.
  1. Dat dikgedrukte totaalbedragen wel lekker overzichtelijk, maar nou niet bepaald een winstpakker zijn.  

What ChatGPT vond...

In de podcast beloofde Saskia twee vragen door ChatGPT te gooien.

Mag je dertigduizend euro schrijven als 30k, juridisch gezien?

Kun je het kostenplaatje beter 'investering' of 'begroting' noemen?

Saskia’s Psycho Corner

Ankeren, of anchoring. Nicol heeft daar wel wat ideeën bij, en meneer Cialdini ook.

Thijs’ Ontzettende Tooltje

Het gaat de laatste weken wel erg hard met de ontwikkelingen op AI-gebied. OpenAI gaat los op ChatGPT, en Google en zijn Gemini. Als je je AI-tooltjes al een tijdje links hebt laten liggen: gaat dat zien. Er is nogal wat gebeurd zo rond kerstmis.

Super! Vanaf nu krijg je een mailtje als we een nieuwe aflevering hebben.
Oeps. Er ging iets mis tijdens het invullen. Probeer het nog eens.