S03E09

Offertes met een Xperience (ft. Natalie Brinkerink)

Beluister op Spotify, Youtube, Apple, Deezer en Podimo

Wakker blijven!

Hoe snel val jij in slaap als je 5G, Cloud, Netwerk, Werkplek of Security hoort? Niet de meest sexy onderwerpen om de klant te verleiden met een flashy offerte. Zou je denken.

Maar het kan wel! In de nieuwste aflevering van De Offertepodcast legt Natalie Brinkerink van KPN haarfijn uit hoe je een experience maakt van je salesproces en offerte.

Intrigerende inzichten van Natalie  

  • Om klanten ‘aan het praten’ te krijgen kun je ook gewoon lego of gekke stellingen gebruiken. En ze een broodje kroket voeren.
  • Ook van je offerte kun je veel meer een experience maken. En Natalie heeft daar superconcrete tips voor.
  • Niet alles wat je verkoopt leent zich er even goed voor om de klant een saleservaring te geven.
  • Je hoeft niet bij een corporate met grote budgetten te werken om die ervaring op touw te zetten.
  • De klant verwacht niet dat je alle antwoorden hebt en wil gewoon graag met je brainstormen. Rustgevend idee, toch?

Saskia’s Psycho Corner™

Gaat over het principe van wederkerigheid. Want wel eens een krant aangepakt van een straatverkoper? Dan ben je het haasje. Geef de ander iets, en je krijgt sneller een akkoord op je offerte. En een opzetten experience is óók iets geven.  

Thijs’ Onzettende Tooltje™

De app StoryTribes, waarmee je cartoons maakt zonder te tekenen. En daarmee geef je de offerte best wel een andere ervaring mee.  

Help ons met ons Grote Beoordelaarsonderzoek

We interviewden Arjan van der Pijl over de andere kant van de tafel. En nu willen we meer weten van de beoordelaars van onze offertes.

Wil jij ook weten hoe ze écht naar offertes kijken? Stuur onze enquête dan door naar jouw klanten en kennissen die vanuit hun rol offertes beoordelen. Van kleine offertes tot Europese Aanbestedingen, we willen over beide meer weten. De resultaten delen we uiteraard met onze luisteraars.

Super! Vanaf nu krijg je een mailtje als we een nieuwe aflevering hebben.
Oeps. Er ging iets mis tijdens het invullen. Probeer het nog eens.