S04E04

Hyperbolisch pre-tenderen (ft. Mark de Bruijn)

Beluister op Spotify, Youtube, Apple, Deezer en Podimo

If you snooze, you lose.

Daar komt de boodschap op neer in deze gloednieuwe aflevering van De Offertepodcast over pre-sales en pre-tenderen. Onze gast hamert op dataverzameling, en dat graag al 2 jaar voordat je die offerte eindelijk eens schrijft. Kortom: tijd om nu in actie te komen en te luisteren wat je te doen staat.

Mark de Bruijn zit al 14 jaar in het tender- en offertevak en verdiende zijn sporen bij grote corporates. En als zij met zijn hulp meer offertes kunnen winnen, willen wij dat ook als, nouja, nét iets kleiner bedrijf. Toch? We vroegen Mark naar zijn succesformule, en hij gaf nog antwoord ook.  

Waardevolle inzichten

  1. Hoe kwartaalbonussen leiden tot minder sales, niet meer.
  1. Welke data je allemaal wil verzamelen om straks die killer offerte te kunnen maken.
  1. Waar je begint als je je salesdata stiekem nog niet echt op orde hebt.
  1. Dat good old op de koffie gaan nog steeds nodig is, maar het is niet genoeg.
  1. Waarom Mark kritisch is op gebruik van AI, en het toch gebruikt.

Saskia’s Psycho Corner

Hyperbolic Discounting. We zijn ‘instant gratification monkeys’ die liever niet naar de lange termijn kijken. Wat betekent dat voor de winkans van je offerte?

Thijs’ Ontzettende Tooltje

Close is een compleet CRM dat er in is geslaagd om het simpel te houden. Het schraapt je mail en sms'jes bij elkaar, helpt je om je sales in te delen in leads en deals, biedt zelf in elkaar te zetten overzichten, en is voor een CRM enigszins betaalbaar. Met dank aan Marnick Menting van Inserve voor de tip!

Happy hunting!

Super! Vanaf nu krijg je een mailtje als we een nieuwe aflevering hebben.
Oeps. Er ging iets mis tijdens het invullen. Probeer het nog eens.