Daar komt de boodschap op neer in deze gloednieuwe aflevering van De Offertepodcast over pre-sales en pre-tenderen. Onze gast hamert op dataverzameling, en dat graag al 2 jaar voordat je die offerte eindelijk eens schrijft. Kortom: tijd om nu in actie te komen en te luisteren wat je te doen staat.
Mark de Bruijn zit al 14 jaar in het tender- en offertevak en verdiende zijn sporen bij grote corporates. En als zij met zijn hulp meer offertes kunnen winnen, willen wij dat ook als, nouja, nét iets kleiner bedrijf. Toch? We vroegen Mark naar zijn succesformule, en hij gaf nog antwoord ook.
Hyperbolic Discounting. We zijn ‘instant gratification monkeys’ die liever niet naar de lange termijn kijken. Wat betekent dat voor de winkans van je offerte?
Close is een compleet CRM dat er in is geslaagd om het simpel te houden. Het schraapt je mail en sms'jes bij elkaar, helpt je om je sales in te delen in leads en deals, biedt zelf in elkaar te zetten overzichten, en is voor een CRM enigszins betaalbaar. Met dank aan Marnick Menting van Inserve voor de tip!
Happy hunting!
Wil jij ook een seintje ontvangen bij een nieuwe aflevering?