Al dat geschreeuw, al die druk die wordt opgelegd in marketing en sales. Moet dat nou? Nou, nee, niet echt. Maar je wil wel mensen overtuigen, en als je offertes schrijft, kun je maar beter bewust zijn van hoe het brein reageert op urgentie. En hoe je dat op een prettige manier in offertes bepaalt.
We weten sinds onze eerste aflevering (S01E01 - de Egotrip) dat we de wens van de klant in kaart brengen voordat we überhaupt aan de offerte beginnen. Het helpt enorm om De Vraag™ van de klant te noemen, maar door bovenop deze belangen urgentie te stapelen, wordt het echt overtuigend. Dat levert De Tweede Wet van De Offerte Podcast op (de Eerste Wet: 'schrijf je eigen offertes').
De Tweede Wet stapelt drie dingen op elkaar:
En ja, er wordt gewerkt aan een jingle voor als we nieuwe wetten verzinnen.
In deze aflevering (30m) leggen Saskia en Thijs uit hoe je daar stap voor stap mee aan de slag kan in je offertes. Zonder dat je offertes irritant worden, maar waarmee je je concurrentie wel te slim af kan zijn. Veel plezier!
Wil jij ook een seintje ontvangen bij een nieuwe aflevering?