Love it or hate it; de teksten van De Conversieclub. Werkt dat nou een beetje, teksten die het midden houden tussen spam van een Nigeriaanse prins en geniale marketing? De teksten van Ernst-Jan Buijs van De conversieclub zijn onconventioneel. En dat is precies de bedoeling. Onze eerste gast van seizoen 2 van De Offertepodcast schuwt de stevige uitspraken niet.
Zo bestaan er volgens hem geen te lange teksten, alleen teksten die te saai zijn. En als je niet focust op een specifieke doelgroep, kun je net zo goed niks doen: ‘differentiate (your audience) or die’.
We zagen hem door over het nut van een marketingfunnel voor zakelijke dienstverleners en de vraag wat we als offerteschrijvers kunnen doen om de conversie van offertes te verhogen.
De aflevering staat nu online en is te beluisteren via jouw favoriete podcastkanaal. Luister naar & leer van deze conversiekoning.
📘 Boektip #1: Ernst-Jan tipte tipt de classic Breakthrough Advertising van Eugene Schwartz.
📙 Boektip #2: Ernst-Jans all time favorite is The Ultimate Sales Machine van Chet Holmes. Allemachtig, die landingspage ook.
📗 Boektip #3: In een eerdere aflevering tipte we al Thinking Fast and Slow van Daniel Kahneman. Een ander boek van zijn hand, Noise, is ook de moeite waard, aldus Saskia en Ernst-Jan in koor.
🧔 Ernst-Jan is mede-oprichter van de ConversieClub. Je vindt daar ook hun veelbesproken mailfunnel. Je kan Ernst-Jan bereiken via ej@conversieclub.nl.
Wil jij ook een seintje ontvangen bij een nieuwe aflevering?