S03E07

Aan de andere kant van de tafel #2 (ft. Arjan van der Pijl)

Beluister op Youtube, Spotify, Apple, Google, Deezer en Podimo

Samen lachen, samen huilen

De aanbestedende dienst leest onze inschrijvingen niet goed. Ze doen veel te lang over het beoordelingsproces terwijl wij nooit uitstel krijgen. En stiekem weten ze voor beoordeling al met welke leverancier ze verder willen.

Vooroordelen of harde waarheid? Onder offerteschrijvers lopen de frustraties over ‘de andere kant van de tafel’ soms hoog op. Kloppen onze vooroordelen? En welke irritaties hebben klanten eigenlijk over ons?

In de gloednieuwe aflevering van De Offerte Podcast zoeken we het voor je uit. Je krijgt informatie uit de eerste hand van manager Inkoop Arjan van der Pijl. De aflevering zit bomvol inzichten om je voordeel mee te doen.

Luister en ontdek …

  • Waarom dat beoordelen soms zo lang moet duren. Er blijkt een reden voor te zijn.
  • Hoe inkopers proberen de beoordelaars objectief te laten oordelen. En hoe ze door loze beloftes prikken.  
  • De inkoopkijk op het fantastische begrip ‘partnership’. Waarom vragen ze het, en wat is het vooral niét?
  • Hoe je onderscheidend vermogen scoort in je offerte.
  • Wat meer impact heeft op de beoordeling: een goede schrijfstijl of mooie vormgeving.
  • Welke irritaties inkopers stiekem over ons inschrijvers hebben. En waar we volgens Arjan per direct mee op moeten houden.

In Saskia’s Psycho Corner

Het in- en outgroup effect. We schijnen mensen die in ons groepje zitten, leuker te vinden. Betekent dit dat een zittende leverancier in het voordeel is? Arjan heeft daar een interessante kijk op.

Thijs’ Ontzettende Tooltje

HeyGen, om je presentatievideo bij een offerte in een andere taal om te zetten. Ideaal als je Mandarijn net een beetje roestig is op maandagochtend.

Super! Vanaf nu krijg je een mailtje als we een nieuwe aflevering hebben.
Oeps. Er ging iets mis tijdens het invullen. Probeer het nog eens.